Matilda Rosengren

Namn: Matilda Rosengren

Uppgift i styrelsen: Usek representant

Född: 28 september 2005

Hästbakgrund: Ända sedan jag var liten har jag gillat hästar, min kompis red även på krk så det blev att jag följde med henne. Jag lärde mig ridgrunderna på min kompis delfoder häst och strax därefter när jag var ca 11 år så började jag på krk. Jag kommer ihåg att efter jag hade varit med min kompis så mycket på krk så hade jag en favvo ponny, Kerry Gold.

Riddag/ridtränare: I nuläget rider jag för Maria Persson på onsdagar kl.18:30-19:30 och på tisdagar i stallgruppen för Malin Stenson kl.19:15-20:15.

Roligt hästminne: Ett roligt hästminne jag har var när jag hyrde Master Joe under en vecka i slutet på sommaren 2019. Jag gillade att vara självständig och kunna inom ramarna göra det jag tyckte var roligast.

Favvohäst: Jag gillar alla stallets hästar, men hästen som ligger mig allra närmst om hjärtat är Jerry. Wille har också blivit en stor favorit!

Familj: Jag bor i ett radhus i centrala Karlstad med min familj. Min mamma Lotta och min pappa Michael. Jag har även två kaniner som heter Levis och Rut och en hund som heter Riki.

Skola: Jag går år 3 på Lillerudsgymnasiet inriktning djurvård.

Fritid: På fritiden rider jag ca 3 gånger i veckan och jobbar vissa helger i stallet. Utöver stallet så är jag med kompisar, pluggar eller bara tar det lugnt hemma.

Senast uppdaterad: 2024-02-18