Karin Wadman Adeen

Namn: Karin Wadman Adeen

Uppgift i styrelsen: Ledamot, sekreterare

Hästbakgrund: Började rida på KRK Våxnäs i åttaårsåldern.
Tröttnade på ridningen som tonåring men började rida igen som vuxen på Sörmons ridklubb. Slutade rida när vi flyttade från centrala Karlstad ut på landet.
Är nu tillbaka på KRK sedan några år. Rider på torsdagar och skjutsar barnbarn till ridning på måndagar och fredagar.

Favorithäst: På KRK Våxnäs hette favoriten Larry, på Sörmon Borina, Cognac och Paulina.
Nu på KRK Ali Zafir och Spectra.

Familj: Jag är gift och har två vuxna söner. En av dem bor i Karlstad med fru, fyra barn och hund. Den andre bor i Mölndal med sambo och två barn.

Arbete: Är pensionär sedan ett år tillbaka.

Djur: Fick tyvärr ta bort vår hund för flera år sedan och har inte förmått mig att skaffa en ny efter det. Har numera bara en katt som äger mig och huset.

Fritid: Är i stallet tre kvällar i veckan, arbetar i trädgården, fixar huset eller är ute i naturen om jag inte umgås med barn, barnbarn och vänner.

Senast uppdaterad: 2023-12-30