Helena Svensson

Namn: Helena Svensson

Uppgift i styrelsen: Suppleant

Hästbakgrund: Jag red i ca 1 år på Genbäckens Ridskola när jag var i 10-årsåldern och hästlivet fångades upp igen i vuxen ålder då min dotter började rida på KRK sommaren 2021 och jag själv vågade mig upp på hästryggen igen i December 2022.

Favorithäst: Alla hästar och ponnyer är favoriter då de är helt fantastiska med olika personligheter, men ska jag välja en storfavorit så är det Ritmik.

Familj: En tonårsdotter.

Djur: Två kaniner, supersöta och lurviga.

Fritid: Mycket tid spenderas i stallet då vi tillsammans rider tre kvällar i veckan och finns oftast med några timmar på söndagseftermiddagarna och hjälper till. Minst en dag i veckan är jag i ett annat stall och tar hand om våra vänners häst. Tiden som blir över delas mellan att umgås med vänner, fixa i huset och planera nästa odling i trädgården.

Publicerad: 2023-02-18

Senast uppdaterad: 2024-02-19