Ami Hansson Cooper

Namn: Ami Hansson Cooper

Uppgift i styrelsen: Vice ordförande

Hästbakgrund: Började rida på KRK, Wåxnäs på 70-talet i några år. Red sedan privat med en kompis som hade en ponny och en fjording. Som vuxen red jag några år på Färjestad och därefter var jag medryttare på en häst i privat stall. Rider på KRK i vanlig grupp, dressyrtrim och hopptrim.

Favorithäst: Vår egen ponny Mazie är den absoluta favoriten. På ridskolan gillar jag de flesta hästarna och tänker att jag lär mig något av varje häst. Vår förra ponny Spirit har förstås en speciell plats i mitt hjärta också.

Familj: Man och tre barn varav en fortfarande bor hemma.

Arbete: Jag arbetar på Karlstads universitet med forskning och undervisning i ämnet pedagogiskt arbete.

Djur: En D-ponny, Mazie, som vi köpte i augusti 2022 och två katter som kom till oss i december 2019, Busan och Felicia.

Fritid: En stor del av fritiden läggs i stallet. Jag tycker också det är roligt att läsa, fixa med hus och trädgård och resa.

Senast uppdaterad: 2023-11-18